Oferta

30 września 2015

Rzeźby bardzo kobiece i w którą stronę teraz twórczo podążam

Część z prac zaprezentowanych dzisiaj nie była nigdy publikowana, część prezentuję powtórnie na lepszych fotografiach. Przypomnę: w pracy nie używam form, wszystkie moje rzeźby to zatem unikaty powstałe z tego, co mi akurat gra w duszy, lub co gra w duszy klientowi. Tak, każde zamówienie można bardzo dokładnie spersonalizować, by w 100% odpowiadało zleceniodawcy. Akurat jestem w trakcie robienia takiego unikalnego cacuszka na zamówienie. Prezent spełnienie marzeń. Mam nadzieję, że będę mogła niebawem się nim pochwalić.


A teraz prace.



Te dwie dziewczyny to część większego projektu, myślę, że będą stanowić serię liczącą 10 sztuk i będą osobno, jak i w komplecie opowiadać pewną historię. Nie są wykonane z myślą o sprzedaży, aczkolwiek jej nie wykluczam, więc jeśli któraś z panien Ci się podoba, daj znać.








Podoba mi się w nich brak przegadania, uproszczenie formy, zastosowanie środków graficznych.
To pewien odwrót od rzeźby bardziej realistycznej, której przykład za chwilę. Potrafię oddać bardzo realistycznie budowę człowieka, zwierzęcia, ludzkiej twarzy, nie muszę już tego sobie udowadniać, a tym bardziej innym. Teraz czas na odrzucenie odzwierciedleń 1:1 natury i poszukiwanie takich środków wyrazu, które oddadzą historie, które chcę za pomocą moich prac opowiadać. Te prace są dla mnie o tyle ważne, że są pierwsze po tym przełomie, kiedy wreszcie rzeczy ładne przestały mnie zadowalać. Teraz liczy się dla mnie zamysł artystyczny, który będzie jakoś poruszał człowieka, zamiast tylko ładnie wyglądać na półce po realizacji. Bardzo mnie ta wyprawa na twórcze poszukiwania cieszy.

Ta natomiast praca, którą zatytułowałam "Aya" jest połączeniem tego, z czego chcę wyjść, czyli ładnego realizmu i pewnej historii, którą ma z sobą nieść. Ta praca jest również dla mnie ważna, z powodu potężnej inspiracji, o której źródle być może kiedyś opowiem.
Jest to zobrazowanie wszechmocnych sił natury w postaci kobiecej, która właśnie przywraca do życia ptaka.
.





Już wkrótce ruszy mój sklep z ceramiką, tymczasem zachęcam do odwiedzin mojego butiku na DaWandzie (ikonka z prawej strony strony, u góry Cię tam przeniesie), lub do kontaktu mailowego w sprawie zamówień.